Over Rob Jacobs

Rob Jacobs verenigt kennis van IT, content en sales met ervaring.

Van 2004 tot 2010 werkte Jacobs voor het ANP (Algemeen Nederlands Persbureau). Als directeur van de zakelijke tak, ANP Business maakte hij van het persbureau een serieuze partner in de zakelijke markt van contentdistributie en –beheer. Het persbureau werd daarmee meer dan een mediabedrijf: een welkome aanvulling in een moeilijke mediamarkt.

ANP Business kwam voort uit Jacobs Company, het IT-bedrijf dat Jacobs in 1994 oprichtte. Jacobs Company bood IT-toepassingen voor uitgevers. Onder meer krantenartikelen werden op maat geleverd aan de zakelijke markt met de digitale knipseldienst krantenjongens, “de krantenjongens met misschien wel de grootste krantenwijk van Nederland”. Jacobs Company werd overgenomen door het ANP. Nu zes jaar later gaat Jacobs weer verder als zelfstandig ondernemer.

Jacobs kent de uitgeversmarkt en de valkuilen waarin al te enthousiaste voorlopers kunnen belanden. Hij herkent een sterke trend en voelt haarfijn aan welke producten daarop inspelen. Hij is creatief en innovatief. Hij denkt mee met klanten en heeft er plezier in om samen iets op maat te ontwikkelen. Natuurlijk telt uiteindelijk het resultaat.
Jacobs weet met welke IT-vraagstukken media-exploitanten worstelen. Hij weet hoe content tot stand komt, en kent de gebruikstoepassingen van consumenten en zakelijke klanten.

Daarnaast kent hij de juridische aspecten van het uitgeven: auteursrecht, copyright, databankrecht, beeldrecht en reprorecht.

Advertisements